"Do roku 2020 sme vstupovali vo veľmi dobrej obchodnej aj finančnej
kondícii a so silnými marketingovými plánmi. Tie sa, samozrejme, s
opatreniami proti novému koronavírusu, na čele s dlhodobým zatvorením
segmentu gastronómie, zmenili. K dobrým výsledkom nás tak priviedla
veľká flexibilita v riadení firmy, prispôsobenie marketingových a
obchodných aktivít značiek danej situácii aj zodpovedajúce nákladové
opatrenia. V Česku a na Slovensku nám tiež pomohla úspešná akvizícia
minerálnych vôd Ondrášovka a Korunní," opísal generálny riaditeľ skupiny Jannis Samaras.
Pre rok 2021 skupina avizovala cieľ dosiahnuť ukazovateľ EBITDA v intervale 1,03 – 1,15 miliardy českých korún. "Predpokladali
sme, že rok 2021 bude rovnako ako rok 2020 plný obmedzení súvisiacich s
pandémiou nového koronavírusu. Sme preto opäť flexibilní v riadení
aktivít aj nákladov. Tento rok však môžeme využívať skúsenosti s
minuloročným lockdownami. Upravili sme štruktúru nákladov a očakávame
nové synergie z integrácie Ondrášovky a Korunní. Znížili sme aj
zadlženosť tým, že sme skromnejší v investíciách," priblížil finančný riaditeľ skupiny Martin Pisklák.